trzeci z czterech, zapowiadający dwie premiery – czyż nie przyjemnie będzie zobaczyć i usłyszeć coś, czego jeszcze nikt wcześniej nie słyszał?
Marcin Dymiter & Olga Szymula • Baza • Premiera
Olga Szymula – voice, tapes, electronics • Marcin Dymiter – electronics, loops, tapes
Improwizacje na elektronikę i głos. Analogowo i cyfrowo. Stan otwartego ucha na to, co się wydarza w dźwiękach. Marcin Dymiter i Olga Szymula dokonują muzycznej samplodelii – wszelkiej maści nagrania na kasetach przetwarzają, filtrują przez swoje pomysły i zapętlają, tworząc obłędne, repetywne formy, które hipnotyzują swoim transem i wciągającą nieskończonością. Elektronika rezonuje, zwielokrotniona przez mnogość użytych środków: pętle na siebie nachodzą, muzycy je sklejają tworząc wielowątkowe mantryczne kompozycje. Do tego co jakiś czas wyłania się wokal Szymuli, raczej w formie dodatkowej warstwy dźwięku, kiedy snuje się tajemniczo lub wysuwa na pierwszy plan. Udokumentowany materiał ukazał się w formie cyfrowej w czerwcu 2015 roku. Koncert w Żaku będzie premierowym wykonaniem materiału na żywo – z tej okazji zespół przewiduje również wydanie kolejnej płyty w formie fizycznej.
Olga Szymula to kompozytorka z Gdańska, na co dzień mieszkająca w Danii. W wieku 19 lat rozpoczęła studia filozoficzne, które na rzecz wyjazdu do Dani rzuciła po kilku miesiącach. Tam zajęła się tworzeniem własnych kompozycji a po powrocie do Gdańska zrealizowała swój autorski projekt “Muzyka w działaniu. Wszystkie dźwięki dozwolone” w CSW Łaźnia. Uczestniczyła w projekcie Marty Górnickiej Chór Kobiet, grała z zespołem muzyki tradycyjnej Źdzbło, formacją teatralną Zwurgerwurger oraz Stajnią Pegaza. Podczas warszawskiego festiwalu Gębofon w 2009 roku wykonywała utwór Encumberance Zbigniewa Karkowskiego. Wzięła udział w nagraniu utworu Great Learning Corneliusa Cerdew.
Marcin Dymiter (aka Emiter) porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej. Eksperymentuje z brzmieniem, przetwarzaniem dźwięków towarzyszących naszemu życiu. Emiter używa i łączy różne jakości – lo-fi/ hi-fi, czy też dźwięki powszechnie uznawane za zakłócenia. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe oraz działania przybliżające ideę field recordingu. Współpracuje z artystami wizualnymi i tancerzami m.in. Anną Baumgart, Joanną Rajkowską, Adamem Witkowskim, Ludomirem Franczakiem, Risą Takitą, Jackiem Krawczykiem oraz poetą Marcinem Świetlickim i pisarzem Danielem Odiją, z którym tworzy literacko-muzyczną formację Linie Północne oraz projekt Słuchaj uchem – cykl słuchowisk na żywo. Współtwórca i kurator – wspólnie z Ludomirem Franczakiem – festiwalu mikro_makro. Prowadzi projekt Field-Notes, zajmujący się nagraniami terenowymi. Współtworzy Instytut Pejzażu Dźwiękowego, członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.
link do info o koncercie i biletach na stronie Klubu Żak:
http://klubzak.com.pl/wydarzenia/dmn-(16.01.2016)/marcin-dymiter-i-olga-szymula.html
Irek Wojtczak & Elvin Flamingo • Symultaniczna Hybryda Muzyki Improwizowanej z Bioartem • Premiera
Elvin Flamingo – ants, instalation • Irek Wojtczak – saxophones • Kamil Pater – guitar • Marek Karolczyk – electronics
Efekt współpracy muzyków zaproszonych do projektu „Symbiotyczność tworzenia”, którego głównymi bohaterkami są mrówki farmerki. Muzykę – której twórcami są zaproszeni artyści oraz mrówki z instalacji Elvina Flamingo – budują wibracje dźwięków ludzkich i nie-ludzkich, plastry dźwiękowe, poddźwięki, przydźwięki, naddźwięki, hybrydyczne alikwoty. Całość w kwadrofonicznym nagłośnieniu celem najpełniejszego oddania tego co dzieje się wewnątrz uczestniczącego mrowiska oraz poza nim. Muzyka jest tworzona przy ścisłym współudziale dźwięków emitowanych na żywo przez mrówki. Ten głos „innego” – niesłyszalny ludzkim gołym uchem – jest wielokrotnie wzmocniony, dzięki użyciu bardzo czułych mikrofonów kontaktowych. Dźwięki mrówek, na co dzień służące im do wzajemnego komunikowania się i przekazywania informacji o aktualnej sytuacji wewnątrz szklanych instalacji w inkubatorach, są w tworzonej muzyce równoprawnym „instrumentem-głosem” bez którego muzykom pozostaje jedynie „czekać”. Mamy zatem tutaj do czynienia, jednocześnie z pełną autonomią dźwięków i zdarzeń oraz nieprzewidywalnym finalnym efektem części muzycznej prezentowanego dzieła. Koncert w Klubie Żak będzie premierową prezentacją materiału na żywo.
link do info o koncercie i biletach na stronie Klubu Żak:
http://klubzak.com.pl/wydarzenia/dmn-(16.01.2016)/duplikat-trzy-stacje.html