Kwadrat numer dwa, dedykowany festiwalowi muzyki kreatywnej – Little Festival. W sobotni wieczór w B90 będzie można usłyszeć tajemniczą She Spread Sorrow, grającą tylko w grudniu Ściankę oraz ponownie faUSt, tym razem z gośćmi. 

SHE SPREAD SORROW  /Włochy/  

Cold Spring Record

Rytualne, niespokojne, mroczne, industrialne, głębokie, mocne i kształtne dźwięki o niskich częstotliwościach. Zanurzone drony, bezlitosna intensywność muzyki, napięcie, feministyczne szepty Alice Kundalini… Osobista podróż artystki do krainy wiary, pragnienia, winy, kary, cierpienia, dyscypliny… LOW INDUSTRIAL POWER ELECTRONICS z Włoch…

LINKI:
Soundcloud: https://soundcloud.com/she-spread-sorrow
www / blog: https://shespreadsorrow.wordpress.com/
Facebook: https://www.facebook.com/shespreadsorrow 

ŚCIANKA  /Polska/  

Premiera nowej płyty!

MACIEJ CIEŚLAK  (gitara, wokal, klawisze, instrumenty perkusyjne)
MICHAŁ BIELA  (bas, głos)  
ARKADY KOWALCZYK  (perkusja)

My name is LEM, STANISŁAW LEM…
Nowa płyta legendy polskiej alternatywy to dwie dwudziestominutowe wycieczki w kosmos. Na żywo tylko w grudniu 2015…

Wyglądało to tak: w styczniu 2013 słuchowiskowy potentat Audioteka zamówił u zespołu ŚCIANKA muzykę do słuchowiska na podstawie powieści STANISŁAWA LEMA “Niezwyciężony”. Słuchowisko miało premierę w maju i wkrótce okazało się bestsellerem. W 2015 r. członkowie ŚCIANKI przesłuchali nagrany materiał i wybrali dwie dwudziestominutowe całości. Jedna to ekstatyczna podróż przez rozgwieżdżony kosmos, druga to wyprawa zwiadowcza łazikiem w głąb pustynnej planety.

Premiera płyty planowana jest na 1 grudnia 2015.
Płyta będzie dostępna wyłącznie w internetowym sklepie myshitinyourcoffee.com oraz na koncertach, podczas których ŚCIANKA na żywo zaprezentuje materiał „Niezwyciężony”. Premierowe koncerty odbędą się w Gdańsku (Little Festival), Warszawie, Krakowie, Lublinie i Łodzi.

ŚCIANKA – kultowy polski zespół muzyki alternatywnej i legenda trójmiejskiej sceny. Projekt powstał w 1994 w Sopocie i to oni w tamtym czasie przecierali wiele ścieżek współczesnej polskiej alternatywy, szeroko otwierali okno na światowe brzmienia i udowadniali, że u nas też mogą powstawać rzeczy wielkie. Ich styl jest trudny do zdefiniowania – łączy surową pre-punkową energię, rockowy odjazd, free jazzowe szaleństwo, rozmarzone ballady czy mini słuchowiska. Każda ich płyta jest inna, wyczekiwana z ogromną ciekawością i zawsze zaskakująca. Każda nagrana na analogowych taśmach. Każda otrzymała najwyższe noty w polskiej prasie muzycznej. Tym razem też nie będzie inaczej. A wszystko zaczęło się od ich pierwszego albumu “Statek kosmiczny” z 1998 roku, który okazał się jednym z najlepszych debiutów w historii polskiego rocka. Płyta emanowała świeżością, bogactwem pomysłów oraz niezwykłą energią, przeplatając zwarte struktury piosenkowe hałaśliwą improwizacją czy krótkimi utworami instrumentalnymi, i szybko stała się jednym z polskich arcydzieł muzyki rockowej w ogóle.

Choć początki ŚCIANKI były inspirowane dokonaniami VELVET UNDERGROUND i SONIC YOUTH, obecnie zespół lubi się poruszać w rozmaitej stylistyce, choćby w muzyce ambientowej i kontemplacyjnej.

„Śliczne, delikatne melodie… Słuchowiska… Siekiera, piórko, trochę rdzy… Powietrze…” 


LINKI:
YouTube:
Ścianka – Spychacz https://www.youtube.com/watch?v=tt57yqOVhV4
Ścianka – 19 XI https://www.youtube.com/watch?v=LFINjseguc8
Ścianka – Piotrek https://www.youtube.com/watch?v=VYRjlQFir5c
www: http://www.scianka.com
Facebook: https://www.facebook.com/thescianka

faUSt

ZAPPI W. DIERMAIER (perkusja)
JEAN-HERVÉ PERON (bas, wokal)
GERALDINE SWAYNE (klawisze, wokal)
AMAURY CAMBUZAT (gitara)

Jeden z najważniejszych, najbardziej proroczych, mitycznych i oryginalnych niemieckich zespołów w historii muzyki niezależnej. Niektórzy uważają, iż FAUST to najlepsza rzecz, jaka kiedykolwiek zdarzyła się w muzyce rockowej. Grupa z Hamburga swoje znaczące piętno na muzyce niekomercyjnej i awangardowej zaczęła odciskać od początku lat siedemdziesiątych. Dziś to już wielce zasłużona super legenda tzw. krautrocka (niemieckiego progresywno-artystycznego nurtu muzycznego, będącego opozycją do brytyjskiego i amerykańskiego rocka, także psychodelicznego). FAUST swoją pierwszą płytę wydał w 1971 roku. Ich muzyka była inspiracją m.in. dla KRAFTWERK, wtedy jednej z wielu młodych, rockowo-eksperymentalnych grup w Niemczech. FAUST natchnął idoli muzyki industrialnej z EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN, SPK czy THROBBING GRISTLE na czele oraz dadaistycznych eksperymentatorów z NURSE WITH WOUND; był inspiracją dla neofolkowego zrywu CURRENT 93, a nawet wzorem dla widowiskowego RAMMSTEINA (niegdyś FAUST na swoich koncertach używał miotaczy ognia).

Nie sposób wymienić wszystkich spadkobierców muzyki grupy FAUST, która odkrywała bardziej brutalną, ale i intelektualną stronę muzyki. W niepowtarzalny sposób zderzyła ze sobą piosenkę, improwizację, rock, awangardę, elektronikę i dźwięki otaczającego nas życia. Słuchając tych nagrań wręcz doświadczamy ich muzycznej agresji, dynamiki, hipnozy, transu, brudnego brzmienia, choć także i niezwyklej subtelności. Odkrywamy w nich tajemnicze dźwięki nieinstrumentalne, hałaśliwe odgłosy, przenikliwą bezpośredniość i mocną rytmikę.

Oto właśnie siła formacji FAUSTA Ich koncerty są spektakularne, żywiołowe, energetyczne, niezapomniane…

FAUST & TONY CONRAD byli główną gwiazdą na tegorocznym ATONAL BERLIN (jeden z najciekawszych festiwali na świecie).

Organizatorzy festiwalu czują się zaszczyceni wizytą grupy FAUST na Little Festival i to aż w potrójnej odsłonie – warsztatów muzycznych oraz dwóch różnych koncertów – faUSt i faUSt COLLECTIF CONCERT w kilku, może nawet kilkunastoosobowym składzie.

LINKI:
YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=op6FRZGo4ek
https://www.youtube.com/watch?v=ee5IS_woEbw
Wikipedia:  https://en.wikipedia.org/wiki/Faust_(band)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *